کد مطلب:316659 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:186

مصیبت امام حسین توسط جبرئیل برای حضرت آدم ابوالبشر
هنگامی كه حضرت آدم علیه السلام به عرش نگاه كرد و نام های پنج تن آل عبا را دید جبرئیل آن ها را به او معرفی كرد و گفت: برای این كه توبه ات قبول شود این مطالب را بگو: «یا حمید بحق محمد و یا عالی بحق علی و یا فاطر بحق فاطمه و یا محسن بحق الحسن و یا قدیم الاحسان بحق الحسین».

هنگامی كه حضرت آدم علیه السلام پنجمین نام آل عبا را بر زبان آورد،



[ صفحه 55]



اشك از گونه هایش سرازیر شد و قلب او اندوهگین گردید و گفت: چرا وقتی نام پنجمین نفر را بر زبان آوردی قلبم آزرده شد و اشك از دیدگانم جاری شد؟

در آن لحظه جبرئیل علیه السلام شروع كرد به نوحه سرایی درباره ی مصائب امام حسین علیه السلام و آدم علیه السلام به همراه فرشتگان همگی گریستند. آن گاه جبرئیل علیه السلام گفت: بر فرزندت حسین علیه السلام در راه حق و عدالت، مصیبتی فرود می آید كه همه مصائب، در برابر آن كوچك است.

حضرت آدم علیه السلام پرسید: آن مصیبت چیست؟

جبرئیل علیه السلام گفت: او تنها و غریب و بدون هیچ یار و یاوری و با لب تشنه به شهادت می رسد.ای كاش آن امام را در سرزمین كربلا می دیدی كه از شدت تشنگی، فریادش به آسمان بلند بود؛ اما كسی جز شمشیرها به كمك او نمی شتابد. سر او را از قفا می برند و خیمه ها و حرم او را غارت می كنند و سر مقدس او و اصحاب و یارانش را به همراه بانوان حرمش در شهرها می گردانند. [1] .


[1] ويژگي هاي امام حسين عليه السلام.